A minőségi BMW tuning beállítások néhány kattintással elérhetőek. A megfelelő BMW modell és generáció kiválasztása után megtekinthető a hozzá tartozó teljes motorkínálat. Ha több BMW modell adatait egyszerre szeretnéd látni, akkor használd az autochip.hu oldalon található összesítő BMW chiptuning táblázatot!
- 1 Serie E87 (E81/ E82/ E87/ E88)
- 1 Serie E82 (1M)
- 1 Serie F20 (F20/ F21)
- 2 Serie F22 (F22/ F23)
- 2 Serie F45 (F45/ F46)
- 3 Serie E30 (E30)
- 3 Serie E36 (E36)
- 3 Serie E46 (E46)
- 3 Serie E90 (E90/ E91 /E92 /E93)
- 3 Serie F30 (F30/ F31/ F35)
- 3 Serie GT F34 (Gran Turismo)
- 4 Serie F32 (F32/ F33)
- 4 Serie F36 (Gran Coupe)
- 5 Serie E39 (E39)
- 5 Serie E60 (E60/ E61)
- 5 Serie F10 (F10/ F11/ F18)
- 5 Serie G30 (G30/ G31/ G38)
- 5 Serie GT F07 (Gran Turismo)
- 6 Serie E63 (E63/ E64)
- 6 Serie F12 (F12)
- 6 Serie F13 (F13)
- 6 Serie F06 (Gran Coupe)
- 6 Serie G32 (G32)
- 7 Serie E32 (E32)
- 7 Serie E38 (E38)
- 7 Serie E65 (E65/ E66)
- 7 Serie F01 (F01/ F02)
- 7 Serie G11 (G11/ G12)
- 8 Serie E31 (E31)
- 8 Serie G15 (G15/G16/G14)
- X1 E84 (E84)
- X1 F48 (F48)
- X2 F39 (F39)
- X3 E83 (E83)
- X3 F25 (F25)
- X3 G01 (G01)
- X4 F26 (F26)
- X4 G02 (G02)
- X5 E53 (E53)
- X5 E70 (E70)
- X5 F15 (F15)
- X5 G05 (G05)
- X6 E71 (E71)
- X6 F16 (F16)
- Z3 E36 (E36)
- Z4 E85 (E85/ E86)
- Z4 E89 (E89)
Hasznos információk chiptuning előtt
Ha használt autót vásárolunk, megeshet, hogy a vezérlőegységben rossz program található, anélkül hogy tudnánk róla. Az ilyen, nem szakszerűen módosított program hibákhoz vezethet, és közel sem biztos, hogy az így kialakult problémákra a szervizek megoldást tudnak találni. Cégünk nemcsak a hasonló gépjárművek vezérlőprogramjának a javítását, hanem a gyári program beszerzését és a chiptuning program javítását is vállalja. Utóbbit azonban csak akkor tudjuk kivitelezni, ha az adott autó a saját gyári programjával hibamentesen működik. Amennyiben a motor működésével kapcsolatos hibakódok adódnak, először diagnosztika szükséges, ezután következik a fennálló hiba javítása, valamint a hibás alkatrész cseréje.
Az azonnali chiptuningot nem javasoljuk, függetlenül attól, hogy az autó használt vagy újonnan vásárolt. Célszerű különböző üzemi körülmények között (városban és autópályán egyaránt) minimum 1000 km-t vezetni, így fény derülhet a rejtett hibákra illetve az autó menettulajdonságait, fogyasztási adatait is megismerhetjük. Ha használt autót vásárolunk, ajánlott az azonnali szerviz, a motorolaj és a szűrők cseréje. Amennyiben végig vezetett szervizkönyv nem áll a rendelkezésünkre, indokolt lehet a vezérműszíj, feszítőgörgő stb. cseréje is, mivel így nemcsak üzembiztosabb lesz az autó, hanem a motor is megkímélhető a nagyobb meghibásodásoktól.
Ezután következhet a chiptuning, ami egy jól hangolt program esetében a motor élettartamát nem rövidíti meg. Azonban ne feledkezzünk meg arról, hogy egyetlen alkatrész sem örök életű. Egy turbó hozzávetőlegesen 200-300 ezer km-ig képes ellátni a feladatát (eltérések persze adódhatnak), ezek után – függetlenül attól hogy gyári vagy chiptuning programmal fut az autó – egy csere vagy felújítás előfordulhat. Ezt követően a turbó helyes működésével kapcsolatban pár 100 ezer kilométerig megint nem kell aggódnunk, ha a javítás szakszerűen és jó minőségű alkatrésszel történt.
Mit is értünk pontosan chiptuning alatt?
A chiptuning olyan egyedi beállítású, finomhangolást igénylő szellemi termék, amely webáruházon keresztül nem beszerezhető. A chiptuning az ügyfél kéréseinek és az autó állapotának figyelembevételével egy adott autóhoz készül. Bár sokszor hirdetik és forgalmazzák – az ügyfeleket megtévesztve – chiptuningként a webáruházon keresztül rendelhető terméket, ennek azonban tuningbox a helyes elnevezése.
Mi a különbség a chiptuning és tuningbox között?
A modern diesel autók esetében egy jól végrehajtott chiptuning során többnyire 6-8 paraméter egymással összhangban történő módosítására van szükség. A tuningbox esetében egy olyan doboz(ká)ról beszélünk, amely univerzálisan csatlakoztatható azonos gyártmányú de különböző típusú autókban is. Ezzel a módszerrel az egyedi beállítás egy adott autóra nem szabható a tulajdonos igényeire és a tuningbox csak egy paraméteren változtat, viszont azon olyan mértékben, amely káros lehet a motorra. Ezen kívül a tuningbox a finomhangolás és az elérhető teljesítménynövekedés tekintetében is messze elmarad a chiptuningtól. Nem győzzük eléggé hangsúlyozni, hogy a tuningbox nem chiptuning és a chiptuning nem tuningbox! Az MMC Autochip nem foglalkozik tuningbox forgalmazásával, kizárólag chiptuninggal, motoroptimalizálással, és a vezérlőegység programozásával.
A chiptuning program elkészítésekor cégünknél elsődleges prioritás a motor tartóssága. Minden motorfunkcióhoz tartozó paraméteren úgy módosítunk, hogy az a biztonságos határon belül maradjon, ami hosszú távon sem káros a motorra, turbóra, váltóra, erőátvitelre, és ezen határokon belül hozzuk ki a motorból a legtöbbet. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy innentől kezdve minden alkatrész örök életű lesz, viszont megfelelő használat és szervizelés mellett a motor ugyanolyan hosszan használható hibamentesen, mint a gyári programmal. Figyelembe véve ügyfelünk kéréseit és a motor állapotát, az autó saját gyári szoftverének módosításával minden autóra egyedi chiptuning programot írunk, és az előzetesen egyeztetett értékekre garanciát vállalunk.