A minőségi Mercedes tuning beállítások néhány kattintással elérhetőek. A megfelelő Mercedes modell és generáció kiválasztása után megtekinthető a hozzá tartozó teljes motorkínálat. Ha több Mercedes modell adatait egyszerre szeretnéd látni, akkor használd az autochip.hu oldalon található összesítő Mercedes chiptuning táblázatot!
- A Klasse (W168) (1997-2004)
- A Klasse (W169) (2004-2012)
- A Klasse (W176) (2012-2018)
- B Klasse (W245) (2005-2011)
- B Klasse (W246) (2012-)
- C Klasse (W202) (1993-2000)
- C Klasse (W203) (2000-2007)
- C Klasse (W204) (2007-2014)
- C Klasse (W205) (2014-)
- Citan (2012-)
- CL Klasse (W215) (2002-2006)
- CL Klasse (W216) (2006-)
- CLA Klasse (2013-)
- CLC Klasse (2008-2011)
- CLK Klasse (W208) (1997-2003)
- CLK Klasse (W209) (2002-2009)
- CLS Klasse (W218) (2004-2010)
- CLS Klasse (W219) (2010-)
- E Klasse (W210) (1996-2002)
- E Klasse (W211) (2002-2009)
- E Klasse (W212) (2009-2016)
- E Klasse (W213) (2016-)
- G Klasse (W463)
- GL Klasse (X164) (2006-2012)
- GL Klasse (X166) (2012-)
- GLA Klasse (X156) (2013-)
- GLC Klasse (X253) (2015-)
- GLE Klasse (2015-)
- GLK Klasse (X204) (2008-2015)
- ML Klasse (W163) (2000-2005)
- ML Klasse (W164) (2005-2011)
- ML Klasse (W166) (2011-2015)
- R Klasse (2006-2013)
- S Klasse (W220) (1999-2005)
- S Klasse (W221) (2006-2013)
- S Klasse (W222) (2014-2017)
- SL Klasse (R129)
- SL Klasse (R230)
- SLC Klasse
- SLK Klasse (R170) (1996-2003)
- SLK Klasse (R171) (2004-2010)
- SLK Klasse (R172) (2011-)
- SLS
- Sprinter
- V Klasse
- Vaneo
- Viano
- Vito
- X Klasse (2017-)
Hasznos információk chiptuning előtt
Ha használt autót vásárolunk, megeshet, hogy a vezérlőegységben rossz program található, anélkül hogy tudnánk róla. Az ilyen, nem szakszerűen módosított program hibákhoz vezethet, és közel sem biztos, hogy az így kialakult problémákra a szervizek megoldást tudnak találni. Cégünk nemcsak a hasonló gépjárművek vezérlőprogramjának a javítását, hanem a gyári program beszerzését és a chiptuning program javítását is vállalja. Utóbbit azonban csak akkor tudjuk kivitelezni, ha az adott autó a saját gyári programjával hibamentesen működik. Amennyiben a motor működésével kapcsolatos hibakódok adódnak, először diagnosztika szükséges, ezután következik a fennálló hiba javítása, valamint a hibás alkatrész cseréje.
Az azonnali chiptuningot nem javasoljuk, függetlenül attól, hogy az autó használt vagy újonnan vásárolt. Célszerű különböző üzemi körülmények között (városban és autópályán egyaránt) minimum 1000 km-t vezetni, így fény derülhet a rejtett hibákra illetve az autó menettulajdonságait, fogyasztási adatait is megismerhetjük. Ha használt autót vásárolunk, ajánlott az azonnali szerviz, a motorolaj és a szűrők cseréje. Amennyiben végig vezetett szervizkönyv nem áll a rendelkezésünkre, indokolt lehet a vezérműszíj, feszítőgörgő stb. cseréje is, mivel így nemcsak üzembiztosabb lesz az autó, hanem a motor is megkímélhető a nagyobb meghibásodásoktól.
Ezután következhet a chiptuning, ami egy jól hangolt program esetében a motor élettartamát nem rövidíti meg. Azonban ne feledkezzünk meg arról, hogy egyetlen alkatrész sem örök életű. Egy turbó hozzávetőlegesen 200-300 ezer km-ig képes ellátni a feladatát (eltérések persze adódhatnak), ezek után – függetlenül attól hogy gyári vagy chiptuning programmal fut az autó – egy csere vagy felújítás előfordulhat. Ezt követően a turbó helyes működésével kapcsolatban pár 100 ezer kilométerig megint nem kell aggódnunk, ha a javítás szakszerűen és jó minőségű alkatrésszel történt.
Mit is értünk pontosan chiptuning alatt?
A chiptuning olyan egyedi beállítású, finomhangolást igénylő szellemi termék, amely webáruházon keresztül nem beszerezhető. A chiptuning az ügyfél kéréseinek és az autó állapotának figyelembevételével egy adott autóhoz készül. Bár sokszor hirdetik és forgalmazzák – az ügyfeleket megtévesztve – chiptuningként a webáruházon keresztül rendelhető terméket, ennek azonban tuningbox a helyes elnevezése.
Mi a különbség a chiptuning és tuningbox között?
A modern diesel autók esetében egy jól végrehajtott chiptuning során többnyire 6-8 paraméter egymással összhangban történő módosítására van szükség. A tuningbox esetében egy olyan doboz(ká)ról beszélünk, amely univerzálisan csatlakoztatható azonos gyártmányú de különböző típusú autókban is. Ezzel a módszerrel az egyedi beállítás egy adott autóra nem szabható a tulajdonos igényeire és a tuningbox csak egy paraméteren változtat, viszont azon olyan mértékben, amely káros lehet a motorra. Ezen kívül a tuningbox a finomhangolás és az elérhető teljesítménynövekedés tekintetében is messze elmarad a chiptuningtól. Nem győzzük eléggé hangsúlyozni, hogy a tuningbox nem chiptuning és a chiptuning nem tuningbox! Az MMC Autochip nem foglalkozik tuningbox forgalmazásával, kizárólag chiptuninggal, motoroptimalizálással, és a vezérlőegység programozásával.
A chiptuning program elkészítésekor cégünknél elsődleges prioritás a motor tartóssága. Minden motorfunkcióhoz tartozó paraméteren úgy módosítunk, hogy az a biztonságos határon belül maradjon, ami hosszú távon sem káros a motorra, turbóra, váltóra, erőátvitelre, és ezen határokon belül hozzuk ki a motorból a legtöbbet. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy innentől kezdve minden alkatrész örök életű lesz, viszont megfelelő használat és szervizelés mellett a motor ugyanolyan hosszan használható hibamentesen, mint a gyári programmal. Figyelembe véve ügyfelünk kéréseit és a motor állapotát, az autó saját gyári szoftverének módosításával minden autóra egyedi chiptuning programot írunk, és az előzetesen egyeztetett értékekre garanciát vállalunk.